Hoppa till innehållet

Har du en betalnings- eller fakturafråga?

 

Doktor24 använder 2 olika betalningstjänster: Klarna och iZettle.

Klarna används vid betalning för digitala vårdbesök, PCR-test och födelsemärkeskollen. Våra övriga tjänster betalas på plats på hälsorummen via iZettle-dosor.

I samband med bokning av digitala besök, PCR-test och födelsemärkeskoll tar vi ut en reservation på kostnaden. Reservationen aktiveras inte förrän besöket äger rum, varpå en signal skickas från vårt system till Klarnas och pengarna dras. Vänligen notera att reservationen kan se ut som en ordinarie debitering i vissa internetbanker, om du har några frågor kring betalningsstatusen ber vi dig kontakta Klarnas support.

Behöver du ett kvitto kopplat till ditt vårdärende?

Om du har betalat via Klarna så hittar du ditt kvitto på Mitt Klarna. Doktor24-supporten har inte möjlighet att skicka dessa till dig via epost. Om du däremot betalade på plats via iZettle så är du välkommen att maila eller ringa in till supporten för hjälp. För att vi ska kunna hitta ditt kvitto behöver vi veta vilket hälsorum du besökte, vilken dag och ungefärlig tid samt de fyra sista siffrorna på kortet som användes vid betalning.

Har du frågor angående frikort?

De vanligaste frågorna samt svaren hittar du här: https://doktor24.se/faq/frikort/

Hämta hem appen

För en smidigare vårdupplevelse rekommenderar vi dig att hämta vår app. I appen kan du enkelt söka vård och hantera dina ärenden.

Hämta appen