Om du har skyddad identitet kan vi av säkerhetsskäl inte hjälpa dig online. Ett digitalt möte lämnar till sin natur fler digitala spår jämfört med ett fysiskt besök vilket innebär viss risk för personer med skyddad identitet. Vi rekommenderar därför att du vänder dig till en fysisk mottagning för vård istället.
Du kan enbart söka vård för dig själv och för ett eget barn under 18 år. Du kan inte söka vård för andra vuxna då personen alltid måste logga in med sitt eget BankID.
Vi har tyvärr inte möjlighet att hjälpa till vid receptförnyelse med fullmakt.
Du kan söka vård för sig själv eller för sitt barn under 18 års ålder i vår tjänst. Om du vill hjälpa en annan anhörig gör du det enklast genom att hjälpa personen att logga in med sitt eget BankID i vår app på telefon eller dator. Du kan då vara med och assistera i chatten eller videobesöket. Observera att det är viktigt att du ger dig till känna så vår vårdpersonal hela tiden vet vem vi talar med. I vissa fall är vi beroende av information och samtal direkt med den som söker vård och det kan då hända att vi behöver hänvisa till ett fysiskt vårdbesök istället.
Hämta hem appen
För en smidigare vårdupplevelse rekommenderar vi dig att hämta vår app. I appen kan du enkelt söka vård och hantera dina ärenden.