Hoppa till innehållet

BREAKIT: ”Doktor24 växer – köper Adxto Cares vaccinmottagningar”

De svenska nätläkarna har gasat rejält under de senaste åren – backade av såväl tunga riskkapitalister som apotekskedjor. I början av året köpte statliga Apoteket 20 procent av nätläkaren Doktor24 med beskedet att de planerade att skapa ett “vård- och hälsonätverk”.
- "Vi springer så fort vi kan", säger Daniel Lillienau, vd på Doktor24 Group.

Fortsätt läsa om BREAKIT: ”Doktor24 växer – köper Adxto Cares vaccinmottagningar”

Topp Hälsa: ”Så hittar du trygghet & kraft i krisen”

Hur mår själen när Corona pandemin härjar? Kerstin Jeding, psykolog på Doktor24 svarar på frågor om hur man hittar trygghet och kraft i krisen. Hur hanterar man sin oro över att inte kunna finnas för sina gamla föräldrar när de som mest behöver en och hur hjälper man sin partner med dess oro? Det är några av frågorna som Kerstin svara på i senaste numret av Topp Hälsa.

Fortsätt läsa om Topp Hälsa: ”Så hittar du trygghet & kraft i krisen”
Må bra

Doktorn.com: ”Fira påsk utan konflikter och utan att bli uttråkad – psykologen tipsar!”

Årets påskfirande kommer onekligen för många vara annorlunda än tidigare år. Planer har fått ändrats till följd av coronapandemin samtidigt som många har spenderat mycket tid nära inpå varandra de senaste veckorna. Det går att undvika konflikter och att aktivera sig ändå, det menar psykolog Hanna Rohani.

Fortsätt läsa om Doktorn.com: ”Fira påsk utan konflikter och utan att bli uttråkad – psykologen tipsar!”
Forskare granskar digitala vårdmöten – Doktor24

Di.se: ”Coronapandemin en katalysator för ökad digitalisering”

Den globala coronapandemin kommer att fungera som en katalysator för ökad digitalisering generellt i samhället. Här är några av de mest uppenbara områdena, där digitala lösningar fått ett kraftigt uppsving den senaste tiden och där acceptansen säkerligen kommer att öka även på längre sikt.

Fortsätt läsa om Di.se: ”Coronapandemin en katalysator för ökad digitalisering”

Resumé: ”Bolagen som gynnas av corona: alla ökar försäljning – men marknadsföringen ökar inte”

Mat, apotek, nätläkare och streamingbolag. När vi stängt in oss i våra hem är det några företag som säljer på högvarv. Men marknadsföringsbudgeten ökar inte – snarare tvärtom. Så här hanterar de den ökade efterfrågan.

Fortsätt läsa om Resumé: ”Bolagen som gynnas av corona: alla ökar försäljning – men marknadsföringen ökar inte”

Hämta hem appen

För en smidigare vårdupplevelse rekommenderar vi dig att hämta vår app. I appen kan du enkelt söka vård och hantera dina ärenden.

Hämta appen