Hoppa till innehållet

Hur skickar jag in resultatet från antikroppstestet?

Svar:

1. Logga in på bokningssidan

Gå in på den här sidan och logga in med ditt Mobila BankID.

Vi rekommenderar att du använder Safari som webbläsare på Iphone och Chrome på övriga enheter.

2. Välj ”Skicka in resultat”

På bokningssidan finns det 2 knappar, klicka på knappen som heter ”Skicka in resultat”.

3. Svara på frågor och ladda upp bilder

Du får svara på några frågor om hur din hälsa, hur du mått den senaste tiden och ladda upp 2 bilder på ditt testresultat, en närbild (10 cm avstånd) och en längre ifrån (20-30 cm avstånd). Tänkt på att bilderna ska vara tagna i bra ljus och skarpa så att resultatstrecken syns tydligt.

4. Gå till chatten

För att slutföra och skicka in ditt testresultat ska du klicka på knappen ”Gå till chatten”. En sjuksköterska eller läkare kommer göra en bedömning och återkoppla svaret till dig.

5. Få en bedömning

Du får ett sms när din bedömning är klar och kan då klicka på länken för att komma till tjänsten igen.

Besöket hittar du även under ”Mina ärenden” och ”Pågående ärenden”.

Kom ihåg att bekräfta att du tagit del av bedömningen i chatten.

När besöket är avslutat så sparas chatten under ”Mina ärenden” och ”Avslutade”

Hämta hem appen

Med vår app i mobilen är det ännu enklare att söka vård och hålla koll på dina ärenden dygnet runt, livet runt. Hämta hem den från Appstore eller Google Play.

Öppna appen